افت قیمت ایزوگام فروز شرق موجب اعتراضات تولید کنندگان گردید

با جهانی شدن ساختمان های سبز صرفه جویی در مصرف انرژی، بهبود عملکرد عایق حرارتی دیوارهای خارجی ساختمان به یک پیشرفت مهم در کاهش مصرف انرژی ساختمان تبدیل شده است.

پوشش ساختمان برای بهبود خواص عایق باید از ایزوگام فروز شرق به عنوان نقطه شروع برای صرفه جویی در انرژی.

در اینجا، نوع جدیدی از مواد با عایق حرارتی عالی و مقاومت در برابر رطوبت ایجاد شده است. از این رو، فرآیند سل-ژل، اشباع فشار بالا و همچنین خشک کردن فوق بحرانی برای سنتز مواد هواژل کامپوزیت فوم سرامیکی SiO2 (FC@SA) و کامپوزیت شیشه ای فوم ایروژل SiO2 (FG@SA) استفاده می شود.

ضمن حفظ نانوساختار متخلخل آئروژل، آئروژل با روش اشباع فشار بالا پر شده و در منافذ مواد فوم شده جاسازی می شود. رسانایی حرارتی FC@SA و FG@SA به ترتیب ۰٫۰۴۱۵۹ و ۰٫۰۴۴۲۴ W (m K)-1 در دمای ۲۵ °C است که ۳۶٫۰۲% و ۲۳٫۷۲% کمتر از فوم سرامیک و فوم شیشه است.

FC@SA به اشباع آب (۴۹٪) در ۴۸ اینچ رسید، در حالی که ۷۲ اینچ طول کشید تا FG@SA به اشباع آب (۳۸٪) برسد. بنابراین، مصالح ساختمانی کامپوزیت تهیه شده با تعبیه نانو آئروژل در فوم سرامیکی و فوم شیشه، پتانسیل بالایی در مواد عایق سازه‌های حصاری ساختمان دارد.

 

مواد عایق حرارتی برای چندین کاربرد از پوشش ساختمان گرفته تا سیستم های ذخیره انرژی حرارتی بسیار مطلوب هستند. نوع جدیدی از مواد عایق کم هزینه به نام ذرات سیلیس توخالی (HSPs) اخیرا گزارش شده است.

کار حاضر یک کامپوزیت مستقل مبتنی بر HSP را ارائه می‌کند که رسانایی حرارتی بسیار پایینی دارد و در برابر رطوبت بسیار پایدار است.

این مقاله بر روی تأیید میزان رطوبت عایق های تخته فیبر در دیوار چوبی باربر چندلایه طراحی شده با و بدون مانع بخار متمرکز شده است.

 راستی‌آزمایی تجربی با استفاده از نمونه‌ای از دیوار چوبی باربر چندلایه ساخته شده در ساختمان سازه چوبی تحقیقاتی در شرایط درجا انجام شد. 

ویژگی های داخلی ساختمان شرایط را برای سکونت انسان برآورده می کند. این آزمایش به مدت ۲ سال و ۳ ماه انجام شد. هدف از بررسی میزان رطوبت عایق های تخته فیبر در دیوارها بررسی اثر سد بخار در دوره های مختلف سال و بررسی رطوبت بیش از حد در عایق های تخته فیبر است که از نظر تخریب زیستی نامطلوب است.

 نتایج اندازه گیری رطوبت نشان داد که پس از یک دوره معین،