بازیگران معروفی که فقط با مصرف نخود زمستانه اضافه وزن خود را کاهش دادند!

فیبر موجود در نخود زمستانه بیشتر محلول است، به این معنی که با آب ترکیب می شود و ماده ای ژل مانند در دستگاه گوارش شما ایجاد می کند.

فیبر محلول ممکن است به افزایش تعداد باکتری های سالم در روده شما کمک کند و از رشد بیش از حد باکتری های ناسالم جلوگیری کند.

این ممکن است منجر به کاهش خطر برخی از شرایط گوارشی، مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و سرطان روده بزرگ شود.

طبق یک بررسی، نخود همچنین ممکن است با بهبود دفعات، سهولت و ثبات حرکات روده به سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

نخود ممکن است به کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن کمک کند.

نخود یک منبع عالی از چندین ماده معدنی مانند منیزیم و پتاسیم است که ممکن است با کمک به جلوگیری از فشار خون بالا یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی از سلامت قلب حمایت کند.

نخود

علاوه بر این، نشان داده شده است که فیبر محلول در نخود باعث کاهش تری گلیسیرید و کلسترول LDL (بد) می شود که سطوح بالای آن ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

طبق بررسی 26 مطالعه، خوردن حداقل 1 وعده در روز حبوبات، از جمله نخود، ممکن است به طور قابل توجهی به کاهش کلسترول LDL (بد) کمک کند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که خوردن منظم نخود ممکن است به کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان کمک کند.

به این دلیل که این حبوبات ممکن است تولید بوتیرات بدن شما را افزایش دهد، اسید چرب که ممکن است التهاب سلول‌های روده بزرگ را کاهش دهد و احتمالاً خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

علاوه بر این، نخود حاوی ساپونین است که ترکیبات گیاهی است که ممکن است به جلوگیری از پیشرفت برخی سرطان ها کمک کند.

ساپونین ها همچنین به دلیل نقششان در مهار رشد تومور مورد مطالعه قرار گرفته اند.

نخود همچنین دارای چندین ویتامین و مواد معدنی است که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد، از جمله ویتامین B، که ممکن است با خطر کمتر سرطان سینه و ریه مرتبط باشد.