با بنتونیت فرآوری شده توانستم 10 دستگاه بیل مکانیکی پیشرفته بخرم

ذخایر بنتونیت بیشتر از طریق استخراج معادن مورد بهره برداری قرار می گیرد. با داشتن حدود 30 درصد رطوبت، بنتونیت استخراج شده به طور قابل توجهی جامد است.

برای تهیه بنتونیت فرآوری شده در ابتدا، مواد را برش داده یا خرد می کنند و در صورت نیاز با افزودن Na2CO3 خاکستر سودا فعال می شوند. پس از آن، بنتونیت با استفاده از خشک کردن اجباری یا هوا خشک می شود تا رطوبت مورد نیاز را لمس کند.

EUBA (انجمن بنتونیت اروپا) اطلاعات رطوبت 15% در بنتونیت خشک شده، WMA انجمن معدن وایومینگ در محدوده 5% تا 20% و تولیدکنندگان و صادرکنندگان چینی در محدوده 6% تا 12% را ارائه می دهد. .

با توجه به هدف نهایی، بنتونیت یا به صورت گرانول غربال می شود یا به صورت پودر و پودر فوق ریز آسیاب می شود.

برای مصارف خاص، بنتونیت با از بین بردن مواد معدنی گانگی مرتبط یا فرآوری با اسیدها برای ایجاد بنتونیت فعال شده با اسید یا فرآوری با مواد آلی برای تولید رس های ارگانیک خالص می شود. شکل های زیر فرآوری بنتونیت را نشان می دهد.

SME Mineral Processing Handbook یک روش بسیار ساده برای پردازش را توضیح می دهد.

ابتدا با خشک کردن در کوره های دوار برای لمس رطوبت بین 5 تا 8 درصد، بنتونیت فرآوری می شود.

دوم، در آسیاب های غلتکی با سرعت بالا زمین می شود.

سوم، از طریق الک و سیکلون به درجه های اندازه طبقه بندی می شود.

چهارم، با استفاده از دستگاه‌های آسیاب غلتکی حلقه‌ای، اندازه خوراک 50 میلی‌متر به اندازه‌های مختلف به اندازه 0.03 میلی‌متر یا دانه‌بندی 3.3 میلی‌متر حاوی حداقل ریزدانه آسیاب می‌شود.

پنجم، بنتونیت تغذیه مرطوب حاوی رطوبت 15٪ تا 32٪، بستر سیال خشک شده تا رطوبت 7٪ تا 11٪ است. زمین فولر با رطوبت 47 درصد، بستر سیال خشک شده تا 30 تا 35 درصد رطوبت است.

ششم، سیستم هوای فشار منفی به انتقال بدون گرد و غبار ختم می شود. همزمان با آسیاب کردن، رهاسازی و حذف مواد خارجی مانند سیلیس از طریق تخلیه زیرین پشتیبانی می شود.