با تعویض به موقع ایرانول ریسینگ می توانید سلامت موتور خودرو را تضمین کنید

اولین روغن موتور ایرانول ریسینگ ساخته شده از گاز طبیعی شناخته شده است. در دهه ۱۹۷۰، شل شروع به بررسی منابع انرژی غیر از نفت خام، یکی از آنها گاز طبیعی، برای ساخت سوخت و روان کننده کرد.

فرآیند تبدیل گاز طبیعی به نفت بسیار پیچیده است و دارای مراحل بسیاری است، اما در مقایسه با نفت خام مزایای برتری را ارائه می دهد. گاز طبیعی بسیار تمیز است و عاری از بسیاری از آلاینده های موجود در نفت خام است.

هنگامی که از طریق فرآیند ثبت اختراع آنها تولید می شود، نتیجه یک روغن پایه مصنوعی است که خالص تر است و عملکرد بهتری نسبت به روغن های پایه سنتی ساخته شده را در کنار بهترین اکتان بنزین دارد.

روغن موتورهای امروزی بر اساس سیستم رتبه بندی توسعه یافته توسط انجمن مهندسین خودرو (SAE) دسته بندی می شوند که روغن ها را بر اساس ویسکوزیته رتبه بندی می کند.

روغن

اگر به دنبال روغنی هستید که توانایی عملکرد در طیف وسیعی از دماها را داشته باشد، بهتر است روغن موتور با ویسکوزیته چند درجه انتخاب کنید.

در تمام ماشین ها صافی بنزین وجود دارد ولی سوال اینجاست که صافی بنزین کوییک کجاست و چگونه تعویض می شود که جواب این سوال در این وب سایت موجود است.

نمونه ای از درجه ویسکوزیته SAE “0W-20” است، که در آن “۰” نماد درجه بندی ویسکوزیته دمای سرد، “W” مخفف زمستان و ۲۰ رتبه بندی ویسکوزیته دمای عملیاتی است.

به عنوان یک قانون کلی، همیشه به دفترچه راهنمای خودرو خود نگاه کنید تا درجه SAE صحیح روغن موتور را برای موتور خاص خود تعیین کنید.

نماد دیگری که معمولاً روی روغن موتور ایرانول ۱۶۰۰۰ ظاهر می شود “دونات” API است. API مخفف American Petroleum Institute است که برای کمک به مشتریان در یافتن روغن موتورهایی که حداقل استانداردهای تعیین شده توسط سازندگان موتور و خودرو را برآورده می کنند، مهر تاییدی را ارائه می دهد.

این نماد دارای سه قسمت است: نیمه بالایی دایره که نشان دهنده رتبه سرویس API است، مرکز دایره که ویسکوزیته SAE را نشان می دهد و نیمه پایینی دایره که خواص صرفه جویی در انرژی روغن را به شما می گوید.

  • منابع:
    1. WHAT DOES MOTOR OIL DO? – ULTIMATE INFO GUIDE
  • تبلیغات: 
    1. میز اداری که به هیچ عنوان نمی شکند
    2. فواید باورنکردنی از خاصیت هویج
    3. به کارگیری ایزوگام برای آتش نشانی
    4. پلمپ رستورانی در تهران که همبرگر گوشت خرس سرو می کرد