تبدیل شیره خرما به عصاره تنها در یک ساعت

اگرچه عصاره نخل سابقه ای طولانی دارد، اما فرصت لذت بردن از آن کوتاه است.

زمانی شروع به تیک تاک کردن می کند که کسی تنها عنصر عصاره نخل را می زند: شیره درخت خرما. در عرض چند ساعت، شیره خرما صنعتی به عصاره تبدیل می شود، . در عرض یک روز، عصاره به سرکه دهان کوبنده تبدیل می شود.

برای بهره برداری از شیره درختان، دروگرها از نخل های بزرگ بالا می روند یا نردبان هایی را برپا می کنند. آنها برش های دقیقی در تاج درخت ایجاد می کنند – گاهی اوقات کل درختان را می برند و تخلیه می کنند – و ظروف پلاستیکی را در پایه قرار می دهند تا شیره خرما مشهد چکه کننده را بگیرند.

عصاره بلافاصله شروع به تخمیر می کند، هم از مخمرهای موجود در هوا و هم از بقایای عصاره باقی مانده در ظروف برای افزودن طعم. نخل رافیا، نخل نارگیل، نخل خرما و نخل روغنی همگی مایع شیرینی تولید می کنند که به عصاره خرما تبدیل می شود.

طرفداران، طعم شیره خرما را شیری و بسیار شیرین توصیف می کنند که با گذشت زمان بیشتر ترش و مخمر می شود. اما برخلاف مرلوت، طعم آن به جای چند سال، در عرض چند دقیقه تغییر می کند.

فراوانی درختان، همراه با سهولت فرآیند تخمیر، شیره خرما ارگانیک را به یکی از رقیبان یکی از قدیمی‌ترین شیره‌های بشریت تبدیل می‌کند که شاید قدمت آن به ۱۶۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد.

دنیس وی جانسون، کارشناس نخل می نویسد: «کم زدن نخل برای مقاصد نوشیدنی یک عمل پانتروپیکال است، اما بیشترین عمق تاریخی خود را در آسیا و آفریقا دارد. همین عوامل باعث شده تا امروزه به همان اندازه محبوب باشد.

غرب آفریقا در جشن های تولد، تشییع جنازه، عروسی و غرفه های عصاره نخل مانند کافه عصاره نخل می نوشند. این نوشیدنی همچنین یک هدف سنتی را دنبال می کند: نامزدها عصاره نخل را به والدین شریک زندگی خود هدیه می دهند.

در کشورهایی مانند مالزی و اندونزی، ساکنان عصاره نخل را با نام‌های مختلفی می‌شناسند، اما به همان شکل از آن لذت می‌برند.

  • منابع:
    1. It takes only two hours for palm sap to become palm wine
  • تبلیغات: 
  1. کدام شخص برنده بهترین خیار شور جشنواره معروف شد!
  2. ادویه‌هایی با کم کردن اشتها به لاغری کمک می‌کنند!
  3. تولید ظرفی که با استفاده از آن می توان به کره ماه سفر کرد
  4. سرانجام یک مرد و شیر در باغ وحش تهران!!