تشخیص چرم از چرم مصنوعی یا تقلبی

چرم تقلبی جایگزینی مبتنی بر نفت برای چرم اصل واقعی است که به عنوان چرم مصنوعی یا چرم مصنوعی شناخته می شود.

در حالی که چرم کاذب بسیاری از ویژگی های مطلوب چرم طبیعی را دارد، برای تولید این ماده نیازی به صدمه زدن به حیوانات نیست.

مانند چرم واقعی، چرم تقلبی ضد آب است و در لمس انعطاف پذیر است. بنابراین این پارچه بسیار مقاوم در برابر لکه است و تمیز کردن آن ساده است.

اگرچه چرم مصنوعی از دوام کمتری نسبت به چرم واقعی برخوردار است، اما در برابر سایش و برش مقاوم است و آن را به پارچه ای عالی برای چسباندن در خانه هایی با کودکان یا حیوانات تبدیل می کند.

اکثر تولیدکنندگان چرم مصنوعی این ماده را با همان رنگ های چرم واقعی تولید می کنند، اما چرم تقلبی ممکن است به هر رنگی زیر نور خورشید ساخته شود.

بنابراین برخی از تولیدکنندگان با ایجاد چرم مصنوعی زرد، سبز، یاسی یا حتی آبی سعی می کنند کالاهای خود را از بازار واقعی چرم متمایز کنند.

از آنجایی که چرم تقلبی تقریباً به اندازه چرم واقعی در عایق حرارتی بدن عالی است، برای لباس های بیرونی، به عنوان مثال، ژاکت ها و روکش های چرمی استفاده می شود.

تشخیص تفاوت بین چرم واقعی و چرم مصنوعی اغلب دشوار است مگر اینکه آن را به دقت بررسی کنید. با این حال، حتی بی‌تجربه‌ترین علاقه‌مندان هم می‌توانند به طور کلی بین آلو و چرم طبیعی با لمس تمایز قائل شوند. چرم مصنوعی یک احساس پلاستیکی است که بزرگترین دلیل آن با چرم واقعی متفاوت است.

در حالی که حامیان حقوق حیوانات درباره چرم کاذب به خود می بالند، زیرا نیازی به کشتن گاوها یا حیوانات دیگر نیست، فعالان محیط زیست شکایت دارند که چرم مصنوعی تجزیه زیستی نمی کند و مواد شیمیایی خطرناک در تولید این ماده در محیط منتشر می شود.

با این حال، در سال‌های اخیر برخی از تولیدکنندگان شروع به تولید چرم مصنوعی گیاهی کرده‌اند، که ظاهراً هم مسائل اخلاقی تولید چرم واقعی و هم مسائل زیست‌محیطی تولید چرم تقلبی را حل می‌کند.

  • منابع:
    1. Fake Leather – How to spot it and why you should avoid it

  • تبلیغات: 
    1. بسته شدن اینستاگرام برای فروشگاه ایرانی سودآور نبود
    2. درمان نازایی گاو با استفاده از قوتو چهل گیاه!
    3. کنجد باعث مرگ راننده تاکسی شد!
    4. ریملی که به عنوان یک تفنگ مورد استفاده قرار گرفت!