دلیل بیوتکنولوژی های پیشرفته و تلاش مستمر دانشمندانی که به تولید گل رز آبی اختصاص داده شده

اصطلاح “رز آبی” در انگلیسی به معنای “غیرممکن (یک شی غیر موجود)” است، زیرا هیچ کس نمی تواند رز آبی را با پرورش هیبریداسیون تولید کند، مهم نیست که چقدر مورد نظر باشد.

با این حال، “غیرممکن” به گوجه فرنگی امروز دلیل بیوتکنولوژی های پیشرفته و تلاش مستمر دانشمندانی که به تولید گل رز آبی اختصاص داده شده اند، ممکن شده است. مدیر کل ارشد، یوشیکازو تاناکا، دکترا، که از زمان شروع پروژه در پروژه رز آبی شرکت کرده است.

محقق اصلی یوکیهیسا کاتسوموتو، دکترا، که هنوز به عنوان رهبر پروژه و محقق در این مطالعه مشغول است. نوریکو ناکامورا، Ph.D. در مورد اشتیاق و آرزوهای خود صحبت کردند که منجر به موفقیت در توسعه گل رز آبی شد.

تولید گل رز آبی چالش غیرممکن خواص شیره انگور برای کودکان در سال ۱۹۹۰ آغاز شد. سانتوری تصمیم گرفت با همکاری یک شرکت سرمایه گذاری استرالیایی Florigene Ltd. (به نام Calgene Pacific Pty Ltd. که از این پس به عنوان Florigene نامیده می شود).

با این پروژه رویایی مقابله کند. به لطف پیشرفت سریع بیوتکنولوژی های گیاهی در دهه ۱۹۸۰، انتظار می رفت که رزهای آبی را بتوان با این فناوری ها توسعه داد.

بنابراین، تیم‌های تحقیقاتی زیادی چگالی جیوه درگیر پروژه‌های مشابهی برای تولید گل رز آبی در جهان بودند و رقابت از قبل تحت پوشش آغاز شده بود.

دو مانع فنی وجود داشت که برای تولید گل رز آبی باید حل می شد. یکی از آنها «جداسازی ژن‌ها (ژن‌های آبی) لازم برای سنتز یک رنگدانه آبی (دلفینیدین) از میان ده‌ها هزار ژن موجود در گل‌های آبی بود».

دیگری «توسعه روش‌هایی برای معرفی این گل رز ابی ژن‌ها به سلول‌های گل رز و تولید گل رز اصلاح‌شده ژنتیکی از این سلول‌ها» بود. به ویژه ضروری بود که اولین مسئله جداسازی ژن های آبی زودتر از رقبا حل شود و برای ثبت اختراع ژن اقدام شود زیرا چنین ژن هایی قابل ثبت بودند.

  • منابع:
    1. Stories of deveiopment
  • تبلیغات: 
    1. حساسیت بیش از حد عاج (DH) در بزرگسالان نسبتاً شایع خمیر دندان است
    2. بهترین روش ها برای کسب سود از طریق کسب و کار کوچک!
    3. ۵ روش برای اینکه ۶ ماهه پولدار شوید
    4. استفاده از جوراب در زمانهای قدیم