رز آبی در انگلیسی به معنای غیرممکن

اصطلاح “رز آبی” در انگلیسی به معنای “غیرممکن (یک شی غیر موجود)” است، زیرا هیچ کس نمی تواند رز آبی را با پرورش هیبریداسیون تولید کند، مهم نیست که چقدر مورد نظر باشد.

با این حال، “غیرممکن” به دلیل بیوتکنولوژی های پیشرفته و تلاش مستمر دانشمندانی که به تولید گل رز آبی اختصاص داده شده اند، ممکن شده است.

مدیر کل ارشد، یوشیکازو تاناکا، دکترا، که از زمان شروع پروژه در پروژه گل رز آبی شرکت کرده است، محقق اصلی یوکیهیسا کاتسوموتو، دکترا، که هنوز به عنوان رهبر پروژه و محقق در این مطالعه مشغول است.

نوریکو ناکامورا، Ph.D. در مورد اشتیاق و آرزوهای خود صحبت کردند که منجر به موفقیت در توسعه گل رز آبی شد. ولید گل رز آبی — چالش غیرممکن در سال ۱۹۹۰ آغاز شد.

سانتوری تصمیم گرفت با همکاری چگالی جیوه یک شرکت سرمایه گذاری استرالیایی Florigene Ltd. (به نام Calgene Pacific Pty Ltd. که از این پس به عنوان Florigene نامیده می شود) با این پروژه رویایی مقابله کند.

گل رز آبی

پیشرفت سریع بیوتکنولوژی های گیاهی، انتظار می رفت خواص شیره انگور برای کودکان که رزهای آبی را بتوان با این فناوری ها توسعه داد. بنابراین، تیم‌های تحقیقاتی زیادی درگیر پروژه‌های مشابهی برای تولید گل رز آبی در جهان بودند.

دو مانع فنی وجود داشت که برای تولید گل رز آبی باید حل می شد. یکی از آنها «جداسازی ژن‌ها (ژن‌های آبی) لازم برای سنتز یک رنگدانه آبی (دلفینیدین) از میان ده‌ها هزار ژن موجود در گل‌های آبی بود».

دیگری «توسعه روش‌هایی برای معرفی این ژن‌ها به سلول‌های گل رز و تولید گل رز اصلاح‌شده ژنتیکی از این سلول‌ها» بود.

به ویژه ضروری بود که اولین مسئله جداسازی ژن های  گوجه فرنگی امروز آبی زودتر از رقبا حل شود و برای ثبت اختراع ژن اقدام شود زیرا چنین ژن هایی قابل ثبت اختراع بودند.

  • منابع:
    1. challenge for blue rose
  • تبلیغات: 
    1. ریختن پودر در جاده برای از بین بردن کولاک در اسپانیا
    2. محصولاتی که شما و اقوامتان را به دریای ثروت می رسانند
    3. با دنبال کردن شهود خود به موفقیت برسید!
    4. تولید شکلات از تخمیر دانه های کاکائو