ماده منفجره مرموز که از جیوه قرمز تولید شده

تنها چیزی که می توانیم از آن مطمئن باشیم این است که یک نخ دریده است. شایعاتی مبنی بر اینکه کارشناسان هسته ای شوروی یک ماده منفجره مرموز با قدرت تخریب غیرقابل تصور تولید کرده اند، برای اولین بار در دهه ۱۹۷۰ منتشر شد و با وجود چندین بررسی رسمی و تکذیب های بعدی، داستان از مرگ خودداری کرد.

این ترکیب تقریباً افسانه‌ای روز یکشنبه دوباره ظاهر شد، زمانی که News of the World ادعا کرد که یک توطئه تروریستی برای خرید کیک هویج و دارچین با پف زیاد به عنوان ماده برای یک بمب کثیف را خنثی کرده است.

بسته به اینکه به چه کسی اعتقاد دارید، جیوه قرمز یا یک حقه پیچیده است، یا یک اسم رمز برای مواد هسته ای که از طریق پرده آهنی سابق قاچاق شده است، یا یک ماشه جدید وحشتناک برای یک بمب هیدروژنی دستی.

با توجه به گمانه‌زنی‌ها و شنیده‌هایی که ادبیات علمی در مورد این موضوع را تشکیل می‌دهد، استفاده از یک بمب کثیف (بمب که مواد رادیواکتیو را پراکنده می‌کند) نیست.

فرانک بارنابی، فیزیکدان هسته ای که در سال ۱۹۵۰ در تأسیسات تسلیحات اتمی در آلدرماستون کار می کرد، می گوید: “هیچ کس رویای دریافت جیوه قرمز در رادیو قدیمی این وسایل را برای یک بمب کثیف نخواهد داشت.”

“برای یک تروریست، هیچ مزیت قابل توجهی نسبت به یک ماده منفجره معمولی قوی یا، اگر بمب کثیف، منبع رادیواکتیو می خواستند، ندارد. به زحمت کشیدن مبالغ هنگفت پول برای آموزش اسکاج جدید، اصلا معنی ندارد.”

به ویژه اگر آنچه شما برای قیمت گزارش شده توسط News of the World از ۳۰۰۰۰۰ پوند به ازای هر کیلو بدست می آورید جیوه قرمز رنگ شده با لاک ناخن است که طبق تحقیقات دفتر دادستانی کل روسیه در سال ۱۹۹۴، همان چیزی است که در جیوه قرمز وجود دارد.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، توسط افراد روس در سراسر اروپا و خاورمیانه فروخته شد.

دیگران، از جمله سام کوهن، مخترع بمب نوترونی، مخالف هستند، و بارنابی می‌گوید شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد شوروی مقادیر زیادی لباس مجلسی ، ترکیبی متوسط و به همان اندازه گریزان که ظاهراً با قرار دادن جیوه قرمز از آن تولید می‌شود، وجود دارد.

داخل یک راکتور هسته ای او می گوید: “شکی نیست که آنها مقدار زیادی از این مواد را ساخته اند. من با شیمیدانانی که آن را در آلمان شرقی تجزیه و تحلیل کرده اند صحبت کرده ام.” اما کاری که آنها با آن انجام دادند یک راز است.»

  • منابع:
    1. ?The science behind the news What is red mercury
  • تبلیغات: 
    1. روش جدید ایزوگام کردن سقف ها
    2. سگ بهترین همراه در سخت ترین دوران انسان
    3. ایده های آسان برای کسب ثروت در منزل
    4. کاربرد صندل در مدارس