نبود سرویس قابلمه چدن فورته در جهیزیه یاعث دعوا بین دو خانواده شد

قابلمه ها و تابه های چدنی وزن مخصوص قابل توجهی دارند، بنابراین کار با آنها آسان نیست. قبل از شستشو، آنها باید کاملا خنک شوند تا از ترک خوردن شوک حرارتی جلوگیری شود.

اگرچه بسیاری از قابلمه چدن فورته مجهز به یک پوشش نچسب عملی هستند که تمیز کردن را ساده می کند، تمیز کردن به توجه بیشتری نسبت به سایر انواع ظروف نیاز دارد.

علاوه بر این، چدن یک آلیاژ بسیار متخلخل است. این ویژگی به آن اجازه می دهد تا بوها را حفظ کرده و در نتیجه جذب کند.

برای شست و شوی صحیح قابلمه های چدنی باید از مقدار بسیار کمی مواد شوینده استفاده کرد تا متأسفانه از خراب شدن پوشش جلوگیری شود.

از پشم فولادی و اسفنج های ساینده باید کاملاً اجتناب شود. روش دیگر، برای از بین بردن هر گونه باقیمانده، ترجیح دهید ضد خش ها را با مواد شوینده طبیعی ظرف یا صابون خنثی ظریف استفاده کنید.

قابلمه چدنی باید در جای خشک نگهداری شوند. برای جلوگیری از ایجاد زنگ زدگی، کپک یا رطوبت نباید آنها را با درپوش پوشانید.

قبل از قرار دادن آنها در کمد، در صورت لزوم باید با کاغذ آشپزخانه ساده جدا شوند، مراقب باشید سطح تماس با غذا را با کمی روغن زیتون چرب کنید. روش دیگر، آنها را باید حرارت داده و با کاغذ جاذب و چربی غذا مالش دهید.

ظروف سیلیکونی را به ظروف فلزی سنتی ترجیح دهید تا آسیبی به آنها وارد نشود. در واقع، مالش مداوم می تواند آنها را به طور جبران ناپذیری خراش دهد و غیر قابل استفاده شود.

برای از بین بردن بوی بد باقی مانده، چند ترفند ساده کافی است. بنابراین آب را با یک لیوان کوچک سرکه یا 1 یا 3 قاشق چایخوری بسته به اندازه قابلمه بی کربنات سدیم با خواص ضد عفونی کننده و خوشبو کننده شناخته شده بجوشانید.