واژگون شدن کامیون حامل سس تبرک یک کیلویی در بزرگراه ترافیک شدید ایجاد کرد

همانطور که همه ما می دانیم سس مایونز یک چاشنی سفید و خامه ای است که در تهیه تنقلاتی مانند همبرگر، ساندویچ، سالاد، کاپ کیک و دیپ استفاده می شود.

انواع سس مایونز نظیر سس تبرک یک کیلویی به طور سنتی با زرده تخم مرغ، روغن و سرکه درست می شود. خردل و ادویه جات به عنوان طعم دهنده به آن اضافه می شود.

می توان آن را به هر ظرفی اضافه کرد تا فوراً آن را تقویت و بهبود بخشد. راه های زیادی برای استفاده از سس مایونز برای تقویت غذا وجود دارد.

قبل از اینکه به عنوان یک ماده ضروری فست فود محبوب شود، به عنوان سالسا مایونزا (در زبان اسپینی) شناخته می شد و به عنوان دیپ استفاده می شد.

از اسپانیا به فرانسه و سایر کشورها گسترش یافت. همچنین گفته می شود که از کلمه فرانسوی moyeu به معنای زرده تخم مرغ گرفته شده است. یکی از اولین منابع سس مایونز به قرن 19 باز می گردد که در دایره المعارف آشپزی Alexandre Viard ذکر شد.

به دلیل اینکه ترکیبی بی نظیر از طعم های شیرین و شور است، نسبت به پنیر و کره امتیاز بیشتری دارد. طعم سبزیجات خام را افزایش می دهد و از این رو در سالاد استفاده می شود، رول ها و تارها را خوشمزه تر می کند و به همبرگرها، نان ها و پایه های نان غنا می بخشد.

در یک دهه و نیم گذشته شاهد افزایش مستمر تقاضای سس مایونز در هند بوده است. به گفته یوگش بلانی، مدیر عامل شرکت FieldFresh Foods، مایونز به دلیل تطبیق پذیری و طعم آن در حال حاضر به روش های مختلفی استفاده می شود.

یک حبه مایونز در واقع می تواند ناهار کسل کننده کودک شما را به چیزی تبدیل کند که او هر روز مشتاقانه منتظر آن است.