با روغن موتور x33 آرامش را به خانه هایتان هدیه بدهید

این بدان معناست که خاصیت روانکاری روغن  نظیر روغن موتور x33 با استفاده از آن کاهش می یابد.

و در عین حال، تمایل آن به عمل به عنوان یک آلاینده بالقوه افزایش می یابد زیرا بیشتر با ذرات گرد و غبار، محصولات احتراق و اکسیداسیون و همچنین قطعات فلزی فرسوده آلوده می شود.

بنابراین، روغن موتور استفاده شده می تواند به عنوان یک آلاینده بالا در نظر گرفته شود که نیاز به توجه فوری و کافی دارد زیرا در صورت دفع بی احتیاطی می تواند محیط زیست و بدنه های آبی را آلوده کند (Eldeen et al., 2017).

شفاف سازی شیمیایی انجام شده با استفاده از FTIR نشان داد که سطح غیر اشباع در روغن موبیل استفاده شده به دلیل وجود گروه های کربونیل در طول استفاده توسط فرآیندهای اکسیداسیون شیمیایی بالا است (Kadam and Zingde, 1985; Vazquez-Duhalt and Greppin, 1989) در حالی که AAS نشان داد. ترکیبات فلزی موجود در روغن و نحوه افزایش آنها در حین استفاده و همچنین چگونگی روند بازسازی باعث کاهش شدید آنها می شود.

تحقیقات نشان داده است که روغن موتورهای استفاده شده را می توان به طور موثر برای استفاده بیشتر بازسازی کرد زیرا روغن فرسوده نمی شود.

این بدان معنی است که ترکیب شیمیایی روغن های روان کننده به دلیل پایداری شیمیایی بالای ترکیبات سنگین موجود در روغن همیشه برای مدت طولانی حفظ می شود (Hussien et al., 2014).

بازسازی روغن موتور استفاده شده را می توان به عنوان فرآیند استفاده از عوامل سولفونه کننده مانند اسید سولفوریک، اولئوم یا تری اکسید سولفوریک برای حذف ناخالصی ها از روغن مشاهده کرد (Isah et al., 2013).

این فرآیند محیط ما را از اثرات سمی آزادسازی این روان کننده مصرف شده در آن محافظت می کند (آدبایو و همکاران، ۲۰۰۴).

بازسازی روغن موتور استفاده شده به دو دلیل اصلی مهم است: با جلوگیری از دفع بی‌رویه آلاینده‌های روغن مصرف‌شده در جریان محیط‌زیست و سایر آب‌ها، روشی تمیزتر برای حفظ محیط کار ایمن و عاری از آلودگی تضمین می‌کند.

همچنین یک رویکرد مقرون به صرفه و پایدار برای حفاظت از این منبع طبیعی (روغن موتور تازه) ارائه می دهد زیرا یک منبع محدود و غیر قابل تجدید است. این امر از طریق بازیافت قابل قبول روغن موتورهای استفاده شده با استفاده از تکنیک های کافی به دست می آید.

هاماوند و همکاران (۲۰۱۳) قبلاً گزارش داده بود که استفاده از روش اسید-رس در بازیافت روان کننده استفاده شده برای سالهای زیادی ادامه داشته است.

بازسازی روغن Mobil استفاده شده با استفاده از مخلوط اسید و خاک رس بر اساس اصل جذب عمل می کند، که در آن اسید به عنوان یک جاذب عمل می کند.

جذب ناخالصی ها از روغن این روش در مقایسه با روش‌های دیگر ارزان‌تر است، هرچند محدودیت‌هایی نیز دارد.