تولید رشته آشی جهان با کیفیت

رشته آشی یکی از مواد غذایی پرمصرف برای تهیه آش است که باعث می شود آشی با طعم عالی و خوشمزه درست کنیم. رشته آشی و رشته سوپی در کشور ما به صورت سنتی و صنعتی تولید می شود که امروزه با پیشرفت  علم و تکنولوژی بیشتر مصرف مردم از آش رشته صنعتی است. یکی از بهترین برند های تولید کننده این محصولات کارخانه جهان است که رشته آشی جهان را با کیفیت عالی تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

تولید رشته آشی جهان با کیفیت

همه چیز درباره خواص رشته آشی

همه چیز درباره خواص رشته آشی

برای تهیه کردن آش رشته از مواد زیادی استفاده می کنند که معمولا در بیشتر مناطق کشور قابل دسترس است.

رشته ها انواع مختلفی دارند که رشته آشی یکی از آنها است که خواص بسیاری دارد و از گروه غلات و نان محسوب می‌شود.از جمله خواص خواص رشته آشی می توان به چند مورد اشاره کرد:

رشته آشی بسیار پر انرژی است و ۲٫۱ یک لیوان پخته آش برابر ۸۰ کیلو کالری انرژی دارد که برابر یک سهم نان است که برای افزایش وزن برای افراد لاغر بسیار موثر است و برای افراد چاق اگر بیش از اندازه مصرف شود باعث چاقی زیاد می شود چرا که همیشه انرژی های دریافتی مازاد به چربی تبدیل می شود اما مصرف متوسط آن برای چاق شدن نگران کننده نیست.

پروتئین یکی از مواد مورد نیاز بدن است و فواید بسیاری دارد که در رشته آشی موجود است. در این مطلب به چند مورد اشاره می‌کنیم:

  • پروتئین باعث افزایش تقویت و قدرت عضلانی بدن می شود.
  • پروتئین برای سلامت و تقویت استخوان ها مفید است.
  • پروتئین به چربی سوزی بدن مان کمک می کند و باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شود.
  • پروتئین در کاهش فشار خون موثر است.
  • پروتئین در کاهش وزن تاثیر خوبی دارد.
  • برای ترمیم بافت های بدن کمک می کند.
  • و….

یکی دیگر از مزایای رشته آشی این است که در آن از نگهدارنده یا افزودنی خاصی استفاده نمی شود.

رشته آشی در سایزهای مختلف

رشته آشی در سایزهای مختلف

رشته های آشی به دو نوع مختلف تهیه می شوند:

  • سنتی
  • صنعتی

در روش سنتی به روش آشی،  آرد گندم را با آب مخلوط می کنند و پس از آنکه خمیر درست شد آنرا با دستگاه های دستی نازک به شکل رشته در می آورند. پس از آن روی رشته کمی آرد می پاشند که از چسبیدن آنها به هم جلوگیری می کرد. سپس آنها را خشک می کنند.

در روش سنتی به روش پلویی هم تمام مراحل به این صورت است و فقط پس از خشک کردن، کمی تفت می دهند.

در روش صنعتی پس از آنکه خمیر را از مخلوط آرد گندم و آب تهیه کردند با استفاده از دستگاه های مدرن با سرعت بسیار بالا، خمیر را رشته رشته می کنند و پس از خشک کردن در دستگاه های خشک کن، آنها را برش و بسته بندی می کنند.

نکته: در هنگام تولید رشته آشی مقدار زیادی نمک برای از بین بردن بوی آن و خوش طعم شدن آن استفاده می کنند پس استفاده آن برای افرادی که بیماری های قلبی و عروقی دارند توصیه نمی شود.

لیست قیمت روز رشته آشی جهان

لیست قیمت روز رشته آشی جهانقیمت روز رشته آشی براساس کیفیت آن متفاوت است. کیفیت در تولید رشته آشی سبوس دار یعنی میزان سبوس مورد استفاده، کیفیت آرد گندم مورد استفاده، تجهیزات تولید کننده این محصول و در نهایت بسته بندی رشته آشی است که گروه تولیدی کارخانجات جهان از ابتدای فعالیت خود سعی داشته است تمام این موارد را رعایت کرده و با استفاده از بهترین دستگاه های تولید کننده رشته، رشته آشی با کیفیت بالا را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

همچنین گروه تولیدی کارخانجات جهان، آزمایشگاهی برای کنترل بهداشت و سلامت رشته آشی جهان آماده کرده که هر روز محصولات تولیدی مورد بررسی قرار می گیرند که همین ها باعث شده که نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو به شرکت تولیدی رشته آشی جهان اهدا شود.