سرقت لوله پلی اتیلن 70 توسط دزدان باعث از دست دادن جان آنها شد

لوله پلی اتیلن هنگام نصب سیستم تامین آب برای آب سرد لوله فشار HDPE برای آب آشامیدنی استفاده می شوند و همچنین هنگام نصب سیستم های فاضلاب تحت فشار استفاده می شوند.

تفاوت بین لوله پلی اتیلن 70 فشار پایین HDPE و پلی اتیلن فشار قوی LDPE چیست؟

LDPE ماده ای با چگالی کم است که از پلیمریزاسیون اتیلن در فشار بالا بدست می آید. نقطه ذوب حدود 110 درجه سانتیگراد است.

لوله های LDPE معمولاً برای نصب فاضلاب های جریان آزاد گرانشی و به عنوان پوسته ای برای نصب ارتباطات الکتریکی طراحی می شوند.

طیف گسترده ای از محصولات از آن تولید می شود – کیسه ها و فیلم های بسته بندی، لوله ها، عایق کابل های برق فشار قوی، مخازن و قوطی ها، اتصالات مبلمان و غیره.

HDPE دارای چگالی بالاتر و ویژگی های استحکام بهتری نسبت به LDPE است.نقطه ذوب حدود 130 درجه سانتیگراد است که 20 درجه بالاتر از LDPE است.

نفوذپذیری رطوبت و گاز HDPE 5 برابر کمتر از LDPE است و مقاومت شیمیایی بیشتری در برابر چربی ها و روغن ها دارد. به طور معمول، این نوع لوله برای نصب در فضای باز خطوط لوله برای تامین آب سرد استفاده می شود.

لوله های HDPE در حال حاضر از پلیمر PE-100 ساخته می شوند که جایگزین PE-80 شده است. چنین لوله های پلی اتیلن را می توان برای نصب فاضلاب تحت فشار نیز توصیه کرد.

کاربرد اصلی لوله های HDPE برای تخمگذار خارجی برای تامین آب سرد و برای لوله های پلی پروپیلن غیر تقویت شده داخلی است، لوله های HDPE دماهای پایین تری را تحمل می کنند و برای قرار دادن در داخل یک آپارتمان نامناسب به نظر می رسند.

اغلب لوله به رنگ مشکی تولید می شود و دارای نوار آبی در تمام طول است که نشان دهنده مناسب بودن برای استفاده با آب سرد است.

مزایای لوله های پلیمری HDPE و PVD:

دارای عمر طولانی حداقل 50 سال؛

هنگام قرار دادن در زمین نیازی به حفاظت کاتدی ندارند، زیرا در معرض خوردگی الکتروشیمیایی نیست.

با ویژگی های مساوی، هزینه لوله های پلی اتیلن کمتر از لوله های فولادی است.

قطر داخلی لوله ها با گذشت زمان تغییر نمی کند، زیرا سطح داخلی صاف است و رسوب روی آن انباشته نمی شود و رسوبات بیولوژیکی انباشته نمی شوند.

از دست دادن حرارت و درجه تشکیل میعانات در سطح بیرونی بسیار کم است، زیرا لوله های پلاستیکی هدایت حرارتی پایینی دارند.

لوله‌های HDPE در صورت یخ زدن مایع داخل، نمی‌ترکند، زیرا قطر لوله می تواند تحت فشار آب یخ زده 5-7٪ افزایش یابد و پس از ذوب شدن به قطر قبلی بازگردد.

جرم لوله ها 6 برابر کمتر از وزن لوله های فولادی با همان قطر و حداکثر فشار کاری است که حمل و نقل و نصب را بسیار تسهیل می کند.

مقاومت بالا در برابر چکش آب مدول الاستیسیته پایین لوله های HDPE؛

جوشکاری لوله های پلی اتیلن بسیار ساده تر، سریع تر و ارزان تر از لوله های فولادی است، اتصالات جوشی لوله های HDPE برای کل دوره عملکرد آنها قابل اعتماد است.

لوله های پلی اتیلن برای استفاده در سیستم های تامین آب آشامیدنی تایید شده اند، آنها کاملا سازگار با محیط زیست هستند.
مقاومت در برابر دماهای پایین از -50 درجه سانتیگراد و کمتر.