سویا خوراک طیور توسط یک پزشک مخالف سرانجام مجاز اعلام شد

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما شواهد تا کنون نشان می دهد که عاقلانه است که غذاهای کامل سویا خوراک طیور را در رژیم غذایی روزانه حیوانات بگنجانید و برای راهنمایی بیشتر به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

سویا یک پروتئین با کیفیت است و این یکی از معدود غذاهای گیاهی شناخته شده است (دیگری دانه آمارانت و تا حدی کینوا) که حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری است، مانند آنهایی که در گوشت یافت می شود.

غذاهای تهیه شده از سویا را می توان به غذاهای تخمیر نشده و تخمیری تقسیم کرد و غذاهای تخمیر نشده عبارتند از توفو، شیر سویا، ادامام، آجیل و جوانه سویا، در حالی که محصولات تخمیر شده سویا شامل میسو، تمپه، ناتو و سس سویا هستند.

برخی از محصولات سویا منابع کلسیم و آهن هستند مانند توفو یا تمپه (ساخته شده با منعقد کننده کلسیم) و نوشیدنی های سویا غنی شده با کلسیم.

سویا خوراک طیور

دسته دیگری از مواد غذایی مبتنی بر سویا وجود دارد به نام غذای سویا “نسل دوم و این شامل سوسیس و برگر توفو، نان سویا، پاستا سویا و ماست و پنیر شیر سویا است و همچنین شامل محصولاتی است که حاوی سویا یا ترکیبات مبتنی بر سویا مانند – لسیتین (افزودنی 322) است که در برخی از شکلات ها و محصولات پخته شده یافت می شود.

دانه های سویا حاوی موادی شبیه هورمون به نام فیتواستروژن («فیتو» به معنای گیاه) هستند که به طور طبیعی در گیاهان یافت می شوند و با توجه به شرایط مناسب، این ترکیبات عملکرد هورمون زنانه استروژن را کپی می کنند، اما قدرت بسیار کمتری دارند دود 1000 برابر کمتر.

انواع مختلفی از فیتواستروژن ها وجود دارد که یکی از آنها ایزوفلاون ها است و ایزوفلاون ها آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند و می توانند اثرات استروژن را تقلید کنند، اما اثرات فیزیولوژیکی کامل آنها هنوز در حال بررسی است.